CSDD rīko satiksmes drošības kampaņu „Stūrē skaidrā!”, kurā tiks uzrunāti velosipēdisti un mopēdisti, protams netiks aizmirsti arī autovadītāji. Kampaņas uzdevums ir samazināt varbūtību, ka transportlīdzekli (arī velosipēdu un mopēdu) vada apreibusi persona, kā arī samazināt negadījumus, ievainoto un mirušo skaitu, kas ir alkohola vai citu apreibinošo vielu lietošanas un sēšanās pie stūres sekas. 2010. gadā 22 cilvēki mira dēļ dzērājšoferiem un 317 tika ievainoti. Lai arī sodi ir lieli, tas neattur vadītājus sēsties pie stūres reibumā.
CSDD šo kampaņu rīko kopā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju, Valsts policiju, AS “Ergo Latvija”, SIA “Latvija Statoil”, AS “Aldaris”, sociālais tīkls “Draugiem.lv” un SIA “Clear Channel Latvia”. Satiksmes drošības kampaņa „Stūrē skaidrā!” tiek līdzfinansēta no OCTA līdzekļiem.
„Par to, ka CSDD organizētās kampaņas dod rezultātu, liecina fakts, ka pēdējos gados ir samazinājies alkohola reibumā izraisīto negadījumu skaits ar bojāgājušajiem vai cietušajiem, tātad – ir jāturpina informēt sabiedrība par šīs nelāgās ligas – braukšanas dzērumā – iespējamajām sekām,” par iepriekšējo kampaņu pozitīvajiem rezultātiem gandarīts ir Satiksmes ministrs Uldis Augulis, piebilstot, ka Satiksmes ministrija augstu novērtē līdz šim iespēto: „Ne tikai bailes no iespējamā soda, bet arī izmaiņas sabiedrības kopējā noskaņojumā ļauj uzlabot situāciju. Tas nozīmē, ka autovadītājam, mopēdistam vai velosipēdistam pašam ir jābūt apziņai – braukt dzērumā ir slikti nevis tāpēc, ka saņemsi bargu sodu, bet gan tādēļ, ka tas ir bīstami un pakļauj milzīgam riskam ne tikai pašu braucēju, bet arī jebkuru citu ceļu satiksmes dalībnieku,” uzskata ministrs.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš atceras, ka pirms gada pats bijis aculiecinieks situācijai, kurā piedzēries autovadītājs radījis reālas briesmas visiem citiem, kas atradās uz ceļa: „Pamanīju, ka priekšā braucošās mašīnas vadītājs uz ceļa uzvedas pavisam neadekvāti, braucot lielā ātrumā, nemitīgi mainot braukšanas trajektoriju un reizēm pat iebraucot pretējā braukšanas joslā,” atceras CSDD vadītājs. Toreiz Andris Lukstiņš palīdzējis aizturēt dzērušo autovadītāju: „Visbriesmīgākais bija tas, ka dzērušais bija paspējis jau sazināties ar saviem draugiem, kas visādi mēģināja slēpt pierādījumus tam, ka konkrētais vadītājs, kuram vēlāk konstatēja 3,1 promili bijis pie stūres,” stāsta Andris Lukstiņš. „Tāpēc tik būtiskas ir šādas sociālas kampaņas, lai aicinātu ne tikai autovadītājus, bet jebkuru sabiedrības locekli apzināties tās briesmas, ko uz ceļa var nodarīt dzēris šoferis,” uzskata CSDD valdes priekšsēdētājs.
Kampaņas video :